Menu
Městys Jince
městysJince
Městys Jince
městysJince
nahoru

Služebna Policie ČR v Jincích bude v prosinci 2023 uzavřena.

Služebna Policie ČR v Jincích 1

Služebna v Jincích má sídlo ve Společenském centru Josefa Slavíka, Havlíčkova 19.
V prosinci 2023 bude služebna uzavřena, příští úřední den je 8. ledna 2024.

Služebna Policie ČR v Jincích - úřední dny

 

V prosinci 2023 je služebna PČR v Jincích uzavřena.

V lednu 2024 budou policisté k dispozici občanům v pondělí 8. 1. 2024 od 16.00 do 18.00 hodin.

Služebna PČR má sídlo v budově Společenského centra Josefa Slavíka v Jincích, Havlíčkova 19 (u kostela, 1. patro, dveře vlevo). 

V úřední den policisté na služebně poskytují informace občanům a odpovídají na dotazy souvisejícími s prací policie. 

 


Nehody se zvěří

Jednou z velmi častých příčin dopravních nehod je střet se zvěří. Podzim a jaro se pak řadí k nejrizikovějším obdobím roku, kdy taková srážka hrozí.

Během tří zářijových týdnů byli příbramští policisté přivoláni k řešení jedenácti střetů se zvěří. Nejčastěji vbíhala do jízdní dráhy aut srnčí zvěř, následně divoká prasata a také liška. Lesní zvěř se může objevovat kdekoli, zejména za svítání či za soumraku.

Nejlepším preventivním opatřením před těmito nehodami je nízká rychlost jízdy, tím vzniklá prostor pro včasnou reakci. Řidiči by se měli plně věnovat řízení a neustále být obezřetní, obzvlášť v místech, kde se může zvěř vyskytovat. Pokud motorista spatří zvíře včas, měl by sešlápnout brzdový pedál a použít výstražné zvukové znamení. Jestliže již nejde srážce nijak zabránit, potom je nutné intenzivně brzdit a neuhýbat. Úhybný manévr je mnohem víc nebezpečný, hrozí např. přejetí do protisměru a střet s protijedoucím automobilem nebo náraz do stromu u silnice.

Se sraženým zvířetem nemanipulujeme, nikdy nemůžeme vědět, zda není něčím nakažené. Navíc zraněné zvíře může být agresivní a nebezpečné. Přivolaná policie pomůže kontaktovat příslušný myslivecký spolek, který se o zraněné či mrtvé zvíře postará. V žádném případě není možné si sraženou zvěř ponechat, šlo by o protizákonné jednání.

 

Snížená viditelnost

S příchodem sychravého obdobní plného mlhavého počasí a v souvislosti s úbytkem denního světla se policisté zaměřují na viditelnost účastníků silničního provozu.

Rizika spojená se sníženou viditelností by si měli uvědomovat kromě chodců i řidiči motorových vozidel. Na cestách je může potkat nemilá věc v podobě technické závady nebo dopraví nehody. V případě vystoupení z vozu si musí obléknout reflexní vestu, která je ze zákona povinnou výbavou. Měli by ji mít po ruce a ne v zavazadlovém prostoru. Není od věci doplnit automobil více vestami určenými i pro spolujezdce.

Velká část motoristů také neví, kdy a jak používat mlhová světla. Zadní světla do mlhy musí řidiči za mlhy, sněžení či hustého deště užít vždy, jsou povinná. Slouží k tomu, aby byli dobře viditelní pro ostatní účastníky provozu. Přední světla do mlhy jsou pouze dobrovolná, pomáhají prosvítit cestu. Mlhovky se používají za podmínek, které nás donutí snížit rychlost, jsme v prostoru dezorientovaní, špatně rozeznáváme osoby a vozidla. Nesmíme ale také zapomínat, že mlhová světla velice oslňují, pokud např. stojíme v koloně, pak je vypínáme.

 

Zimní obutí

Počasí nám začíná ukazovat i svou horší stránku, jako je pokles teplot, ranní mrazíky. Pro mnohé řidiče není jednoduché zvládnout jízdu na zledovatělé nebo zasněžené silnici. Než si na nové podmínky zvyknou, dochází ke zvýšenému počtu nehod.

Zimní pneumatiky s dostatečnou hloubkou dezénu, a to minimálně 4 mm, jsou povinné od začátku listopadu do konce března, pokud se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námrazy nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se během jízdy může na vozovce sníh a led vyskytnout.  Zimní pneumatiky mají lepší stabilitu při průjezdu zatáčkou a poskytují maximální přilnavost.

Motoristé by měli zimnímu nečasu přizpůsobit styl jízdy, jezdit pomaleji a plynule, soustředit se hlavně při brzdění a zatáčení. I lehké sešlápnutí brzdy může být nebezpečné, když není před vozidlem dostatek místa. Na mokré silnici by měl být rozestup mezi auty třikrát větší než na suché vozovce. Šoféři by měli mít na paměti, že více hrozí smyk a také se prodlužuje brzdná dráha.

 

 

Přílohy: 

Desatero bezpečného chování v online světě (212.84 kB)

 

Policie ČR - Obvodní oddělení Příbram - venkov

Přílohy

Desatero leták.pdf

Desatero leták.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 212,84 kB
Datum vložení: 17. 11. 2023 7:25
Datum poslední aktualizace: 17. 11. 2023 7:25
Autor: Správce Webu